onsdag 26 augusti 2009

Usch vilken morgon

Vaknade 4.30 av att min älskade katt Disa fick ett epilepsi anfall. Kramperna va inte så stora den här gången. Men hon låg o flämtade väldigt länge efteråt. Stackars liten. Sen va det bara o försöka tvätta av henne, eftersom hon alltid kissar på sig när hon får kramper. Nu är hon helt slut min lilla "sessa".


Så inte nog med de. När jag kommer ut med Siri,min hund. Hinner bara runt hörnan på vårat hus. Då står grann hunden där med nån tjej. O han blir skogtokig o gör utfall mot Siri. Tjejen som är ute med honom orkar knapp hålla i hunden. Jag blev så himla rädd o förbannad. Jag begriper inte att sånna hundar får finnas. O dom som äger hunden vet mycket väl hur galen han är. De är inte första gången den här hunden gör sånt här utfall. Hyresvärden vet om hur den beter sig o han har pratat med ägarna. Men ingenting görs åt hunden. Det är bara en tids fråga innan hunden hugger nåt barn, vuxen eller nåt annat djur.

Kan man få börja om den här dagen .........

3 kommentarer:

Anonym sa...

fy stackars lilla disa.
angående hunden måste man ju kunna anmäla för djurplågeri hunden mår ju jättedåligt
kram Gunilla

Maria sa...

Usch vilken morgon.. Fy. Hunden måste väl ägaren inse att det är ett problem. Förhoppningsvis biter den ägaren eller dess barn ordentligt någon gång.

rosita sa...

sådana hundar får inte gåut med någon annan än sin ägare om de överhuvudtaget ska gå ut